28 Nisan 2009 Salı

böyle buyurdu zerdüşt


Böyle Buyurdu Zerdüşt’ü okudum 2. kez. İlkinde ortaokuldaydım daha. Seviyorum eskiden okuduğum kitapları tekrar okumayı; anladıklarım, anlamlandırdıklarım değişiyor çünkü. Zerdüştlerin inançları hep tuhaf gelmişti bana ilgi çekiciydi üstinsan kavramı. Tesadüfen artık Zerdüşt bir arkadaşım da oldu. Aydın İranlı; yüksek lisans yapmak için gelmiş Türkiye’ye ilginç bir çocuk. İstanbul’da Zerdüşt olduğu için çevresindekiler tarafından dışlanmış vs… Mega kent bir Zerdüşt’ü kaldıramamış Avrupa’yı Asya’ya bağlayan köprülerinde… Çok da donanımlı bir çocuk Aydın henüz 22 yaşındayken 3bin işçinin çalıştığı bir şirketin genel müdürü olmuş fakat Ahmet-i Nejat yüzünden batmış şirket. Ben biraz sempatizanı olduğum için kızamadım ama Aydın pek sevmiyor devlet başkanlarını. Bugün bir arkadaşım vasıtasıyla buluştuk. Kurduğu bir cümle beni oldukça şaşırttı; “ İzmir’de her çeşit insan var. Bana verilen tepkiler çok tuhaf fakat hoşuma gidiyor. Utandım sizin hoşgörünüzden, ülkemde bile böyle bir tutum görmedim.”dedi Aydın. İzmirli olmanın gururunu yaşadım yeniden, bu kadar özel bir yerde doğmanın ve yaşıyor olmanın mutluğuyla şükrettim kendime, aileme, şehrime Kordon’da biramı yudumlarken…

Hiç yorum yok: